Billettservice

Tlf: 815 33 133
Narvesen // 7-Eleven
www.billettservice.no



hashtag #csarendal

Datarock!

Datarock til Canal Street – en gammel drøm! Et av de mest særegne fenomener på den norske musikkscenen siden de startet opp i 2000 – med sine røde joggedresser og sine fantastiske og sagnomsuste, entusiastiske live-shows. Elektronisk rock, dansepunk, discofunk, elektrojazz – Datarock operer i et urbant, internasjonalt musikalsk landskap med en selvfølgelighet som tar pusten fra deg! På vår hovedscene fredag 26. juli rett før Bigbang! Tidenes fredagsparty!



Bergensbandet DATAROCK startet karrieren sin i 2000 med hjelp av den unge grunderen Mikal Telle som også har hjulpet frem artister som Røyksopp, Kings of Convenience, Annie, Fjorden Baby! og John Olav Nilsen & Gjengen.
 
Siden den gang har DATAROCK spilt over 850 konserter i 36 land på hele 5 kontinenter! De har jobbet med noen av verdens største plateselskap, management, bookingagenter & publishing selskap, og globale merkevarer som Apple, Coca Cola, Samsung, EA og selv Disney har trykket dem til sitt bryst. Låtene deres opptrer i en rekke filmer, serier og reklamer jorden rundt, men det mest oppsiktsvekkende er kanskje at DATAROCK er det bandet i verden med låter i flest markedsledende videospill. Hele 22 spill har det blitt så langt inkludert Fifa '08, Fifa '09, Fifa '10, Fifa Street, Sims 2, Sims 3, Need For Speed, Madden NFL og ikke minst gigantiske iPad & iPod spill som Tap Tap Radiation og Tap Tap Revenge 3.

DATAROCK er mest kjent for sine røde drakter og energiske konserter, men også utgivelsene har fått ben å gå på. Debutalbumet fra 2005 ble nominert til Spellemannprisen, og platen kom senere med på 36. plass på engelske NME sin liste over beste album i 2006. Samme år kom singelen 'Computer Camp Love' inn som nummer 12 på 'Triple J's Hottest 100' i Australia (av 600.000 stemmer), og i 2007 listet Rolling Stone Magazine 'Computer Camp Love' på 88. plass av årets 100 beste singler.
 
DATAROCK sitt andre album 'Red' ble også nominert til Spellemannprisen og fikk god mottakelse jorden rundt. I New York Times var albumet 'Critics choice of the week' og i Bergen Tidende fikk platen terningkast 6. Hele 4 singler ble listet på P3, og videoene endte til og med opp i rotasjon på amerikanske MTV.
 
De siste sprellene fra guttene i rødt inkluderer den nyskapende USB utgivelsen 'Limited Edition' som senere ble fulgt opp med et designer toy samarbeidet med legendariske SUPER7 i San Francisco. Utgivelsen inneholdt hele 120 låter inkludert 2 eksklusive album, 25 musikkvideoer, en eksklusiv konsertfilm og 1500 bilder.
 
DATAROCK gav også bort 10.000 flexi disc vinyl singler av ’Catcher in the Rye’ gjennom FILTER Magazine, og den nye singelen "California" endte opp på heavy rotation på amerikanske MTV helt i starten av 2012. Låten endte også opp i en Virgin Mobile reklame på samme tid.
 
Her hjemme var bandet tungt profilert gjennom høsten 2012 både med låt-samarbeidet ’Gloria’ med Junkie XL, gjennom serien STD: Oddfjord (www.bt.no/oddfjord) og ikke minst med Team Fredrik på Det Store Korslaget i beste sendetid på TV2. Der presenterte de den nye låten "The Dream" som teaser for det storslagne prosjektet, ’DATAROCK - The Musikal’.
 
Parallelt ble denne subtile Microsoft reklamen for Windows 8 ble også spredd jorden rundt - en aldri så liten relansering av singelen ’Catcher in the Rye’: http://www.youtube.com/watch?v=mof-Dq3hvWs

I år deltok de i MGP sirkuset med låten ’The Underground’ til stor overraskelse og like stor hyllest fra media & fans – et stunt nærmest å regne som oppvarming til ’DATAROCK - The Musikal’: http://www.youtube.com/watch?v=Kpf_2kcIYXs

Sjekk forresten denne frekke videoen DATAROCK har laget til Bjørn Torske sin feiende flotte remix av ’The Underground’ - vi tar turen til NYC og discoens høyborg, Studio 54: http://www.youtube.com/watch?v=RONINm6IhWA


Mye mer her: http://www.datarockmusic.com




Meld deg på vårt nyhetsbrev!
Navn:  
Epost: